Lennard de Vries en Marjan Kloosterboer, beiden kandidaat raadslid voor GroenLinks Heerde, hebben op zondag 14 februari, Valentijnsdag, de leraren van O.B.S. de Horsthoek een hart onder de riem gestoken door een Valentijnskaart en chocolaatjes voor het lerarenteam te posten. Daarna gingen ze ook bij een zestal andere scholen langs. De GroenLinks-actie is bedoeld om leerkrachten, die een belangrijke bijdrage leveren aan het maatschappelijk klimaat, in het zonnetje te zetten

Door de hoge werkdruk, bureaucratische rompslomp en dreigende bezuinigingen staat de kwaliteit van het onderwijs onder druk ook in Heerde. Voor GroenLinks is bezuinigen op onderwijs taboe. Er moet juist meer geïnvesteerd worden. Want een goede leraar maakt voor de leerlingen verschil. Silvia van Amerongen (lijsttrekker): “We moeten zuinig zijn op leraren die met passie voor hun vak elke dag weer onze kinderen voorbereiden op de toekomst”.

Niet alleen in Heerde wordt deze actie uitgevoerd, op 374 scholen en 48 gemeenten worden leraren door GroenLinks in het zonnetje gezet.

Basisscholen die een Valentijnskaart ontvingen van GroenLinks Heerde zijn: de Wilhelminaschool, De Heemde, De Horsthoek, Jenaplanschool, Jan Ligthart, Parkschool en De Spreng.